- Syarikat
- Soalan Lazim
Soalan Lazim
Syarat Dagangan
Platform dagangan
Pindahan Wang
Soalan am
Syarat Dagangan
Untuk berdagang, anda mungkin dikenakan bayaran berikut:
- Spread, yang mana merupakan perbezaan antara harga Bid dan Tanya. Anda boleh mendapatkan nilai spread kami di halaman spesifikasi instrumen
- SWAP. Apabila berdagang Forex dan CFD, setiap posisi terbuka yang dipindahkan ke hari dagangan berikutnya boleh dikenakan bayaran tertentu, dinamakan SWAP. Yuran SWAP boleh sama ada positif atau negatif. Anda boleh mendapatkan nilai SWAP kami di halaman spesifikasi instrumen dagangan.
- Komisen. Untuk membuka dan menutup kedudukan anda mungkin dikenakan komisen tertentu. Komisen dikenakan untuk berdagang dalam Jenis akaun ECN dan untuk perdagangan dalam jenis instrumen tertentu, seperti saham dan ETFs.
Jumlah deposit permulaan minimum bergantung pada jenis akaun dagangan. Sila semak juga had kaedah deposit anda berhasrat untuk menggunakan.
Jumlah dagangan minimum bergantung pada anda jenis akaun dagangan dan spesifikasi instrumen dagangan.
Leveraj maksimum bergantung pada jenis akaun dagangan. Anda boleh mendapatkan maklumat penuh di halaman jenis akaun dagangan.
Anda boleh menukar leverage akaun anda dan menaip melaluikabinet peribadi anda di laman web kami. Sila ambil perhatian, bahawa sekatan tertentu mungkin dikenakan (cth. mungkin tidak mungkin untuk menukar beberapa jenis akaun, atau anda mungkin dikehendaki menutup semua jawatan sebelum melaksanakan permintaan anda).
Anda boleh memilih mata wang baki akaun semasa membuka akaun dagangan. Mata wang yang tersedia mungkin bergantung pada platform dagangan. Anda boleh mendapatkan maklumat penuh di jenis akaun dagangan muka surat.
Anda hanya boleh mempunyai satu akaun daripada jenis tertentu. Jenis ditentukan oleh parameter berikut: platform dagangan, jenis akaun, mata wang baki, jaringan/lindung nilai.
Cth. anda tidak boleh membuka dua akaun USD Metatrader 5 Micro-Floating hedged, tetapi anda boleh membuka satu akaun USD Metatrader 5 Mirco-Floating hedged dan satu akaun USD Metatrader 5 Standard-Floating hedged.
Secara lalai, carta dalam platform MetaTrader dan NetTradeX hanya menggambarkan harga Bida. Tetapi tahap pesanan BELI yang dipaparkan pada carta menggunakan harga Tanya. Jadi, jika pesanan Ambil Untung anda dipautkan kepada kedudukan JUAL, yang ditutup oleh pesanan BELI, pesanan itu hendaklah dilaksanakan apabila harga Ask mencapainya.
Sila ambil perhatian bahawa anda boleh memaparkan harga Ask semasa pada carta untuk:
MetaTrader (versi PC)
- 1. Klik kanan pada carta dan pilih "Properties"
- 2. Dalam tetingkap "Properties", klik tab "Common".
- 3. Tandakan "Tunjukkan baris Ask" dan kemudian klik "Ok"
NetTradeX (versi PC)
1. Klik kanan pada carta dan pilih "Tunjukkan" > "Baris Ask"
Bagaimanapun lilin dalam Metatrader dan NetTradeX hanya termasuk harga bida dan tiada ciri untuk memaparkan harga permintaan bersejarah.
Secara lalai, carta dalam platform MetaTrader dan NetTradeX hanya menggambarkan harga Bida. Tetapi tahap pesanan BELI yang dipaparkan pada carta menggunakan harga Tanya. Oleh itu, jika pesanan Henti Kerugian anda dipautkan kepada kedudukan JUAL yang ditutup oleh pesanan BELI, ia harus dilaksanakan apabila harga Ask mencapainya.
Sila ambil perhatian, bahawa anda boleh memaparkan harga Ask semasa pada carta untuk
MetaTrader (versi PC)
- 1. Klik kanan pada carta dan pilih "Properties"
- 2. Dalam tetingkap "Properties", klik tab "Common".
- 3. Tandakan "Tunjukkan baris Tanya" dan kemudian klik "Ok"
NetTradeX (versi PC)
1. Klik kanan pada carta dan pilih "Tunjukkan" > "Baris Ask"
However candles in Metatrader and NetTradeX only include the bid price and there is no feature for displaying historic ask prices.
Tahap margin (peratusan) dikira sebagai Ekuiti/Margin * 100%. Ekuiti dikira sebagai jumlah baki dan keuntungan/kerugian kedudukan terbuka.
Margin pendek (Stop Out) ialah proses penutupan kedudukan automatik jika akaun dagangan anda rendah pada margin. Jika nisbah ekuiti/margin akaun anda jatuh di bawah Tahap Margin Pendek (ditakrifkan pada jenis akaun dagangan page) kami akan menutup posisi terbuka anda secara automatik, bermula dari yang mengalami kerugian terbesar. Kedudukan ditutup satu demi satu sehingga nisbah ekuiti/margin meningkat melebihi Tahap Margin Pendek.
Ya, scalping dibenarkan.
Jika anda ingin mengakses akaun dagangan anda buat kali pertama (atau dari PC lain), pergi ke "Fail" dalam menu utama dan pilih pilihan "Buat log masuk wujud" daripada menu konteks.
Tetingkap dialog "Menambah log masuk wujud" akan dibuka:
Masukkan nama log masuk anda (rХХХХХ - untuk akaun sebenar, atau demoХХХХХХ - untuk akaun demo) dan klik "Seterusnya".
Pilih jenis akaun (Sebenar atau Demo) dan klik "Seterusnya".
Tandakan kotak "Simpan kata laluan" (jika anda ingin menyimpan kata laluan anda), masukkan kata laluan anda dan klik "Seterusnya".
Selepas mencipta log masuk, anda akan melihatnya dalam tetingkap "Navigator", di bawah bahagian "Log Masuk". Untuk log masuk anda hanya perlu klik dua kali padanya dan tekan "OK" atau klik kanan padanya, tekan "Connect" dan "OK".
NOTA: Log masuk sedia ada ditambah sekali sahaja pada setiap PC yang anda akses daripada akaun dagangan anda.
Nama pelayan bergantung pada jenis akaun yang anda miliki:
- Akaun sebenar: IFCMarkets-Sebenar
- Akaun demo: IFCMarkets-Demo
Kemungkinan besar anda menggunakan Kata Laluan Pelabur untuk log masuk. Jenis kata laluan sedemikian membenarkan hanya memantau akaun, anda tidak boleh berdagang dengannya. Untuk memulakan dagangan sila log masuk menggunakan Kata Laluan Dagangan anda. Anda boleh mencari Kata Laluan Dagangan anda dalam e-mel dengan butiran akaun.
Selepas membuka akaun dagangan baharu kami akan menghantar kepada anda semua butiran log masuk ke e-mel berdaftar anda. Sila semak peti masuk dan kotak spam anda juga. Subjek e-mel ialah "Akaun dagangan baharu".
Jika anda tidak memegang sebarang dana dan tidak menggunakan akaun dagangan anda untuk jangka masa yang besar, ia akan menjadi tidak aktif. Jika akaun anda tidak aktif, statusnya akan dipaparkan dalam kabinet laman web anda. Akaun tidak aktif tidak boleh dilog masuk. Untuk mengaktifkan semula akaun dagangan anda, anda perlu membiayainya. Selepas itu ia akan segera diaktifkan dan anda akan dapat log masuk.
Kami menggunakan CET (Waktu Eropah Tengah) dan CEST (Waktu Musim Panas Eropah Tengah) untuk platform dagangan kami. Pemindahan dari CEST ke CET dan sebaliknya dilakukan pada hari Ahad terakhir pada bulan Mac (antara 25 dan 31 Mac) pada Ahad terakhir pada bulan Oktober (antara 25 dan 31 Oktober). Waktu dagangan semua instrumen dagangan diubah sewajarnya, jika berkenaan.
Zon waktu ditetapkan untuk semua platform dagangan kami dan tidak boleh diubah.
Untuk setiap platform dagangan (NetTradeX, MetaTrader 4 dan MetaTrader 5) akaun dagangan yang berasingan mesti dibuat. Tetapi anda boleh menggunakan pemindahan dalaman untuk memindahkan dana dari satu akaun dagangan ke akaun dagangan yang lain.
Sekiranya turun naik yang tinggi selepas keluaran berita penting atau sebut harga sambungan internet yang lemah adalah mungkin (pembatalan pelaksanaan pesanan dan tawaran harga baharu), kerana harga telah berubah dengan ketara semasa permintaan itu dihantar dari terminal pelanggan ke pelayan syarikat. Untuk mengelakkan sebut harga semula semasa membuat pesanan, anda perlu menetapkan sisihan maksimum yang dibenarkan - sisihan yang dibenarkan daripada pesanan yang diminta harga. Apabila menetapkan sisihan pesanan akan dilaksanakan pada harga semasa, jika perbezaan antara harga yang diminta dan semasa adalah kurang daripada sisihan yang ditetapkan.
Dalam platform NetTradeX sisihan ditetapkan dalam pip dalam tetingkap Make deal.
Dalam platform MetaTrader 4 sisihan ditetapkan dalam tetingkap yang sama juga.
Dalam MetaTrader 5 sisihan ditetapkan dalam tetingkap yang sama
Yuran deposit dan pengeluaran dipaparkan pada deposit dan pengeluaran halaman kaedah. Sila ambil perhatian, bahawa bayaran tambahan mungkin dikenakan ke atas anda oleh bank anda atau pembekal perkhidmatan pembayaran anda.
Masa pemprosesan deposit bergantung pada kaedah pembayaran. Anda boleh menyemak masa pemprosesan untuk setiap kaedah deposit di halaman kaedah deposit. Sila ambil perhatian bahawa kaedah deposit yang tidak diproses serta-merta biasanya diproses hanya semasa Waktu kerja Back Office.
Biasanya semua permintaan pengeluaran dilakukan dalam masa sejam semasa Waktu kerja Back Office. Dalam sesetengah kes, ia mungkin mengambil masa sehingga 48 jam bekerja untuk melaksanakan permintaan. Sila ambil perhatian, bahawa selepas pengeluaran dilakukan oleh kami, ia mungkin memerlukan sedikit masa untuk dana sampai kepada anda (yang bergantung pada sistem pembayaran). Anda boleh mendapatkan anggaran kasar masa sedemikian pada halaman kaedah pengeluaran dalam medan masa pemprosesan untuk setiap kaedah pengeluaran.
Untuk mengetahui sebab anda tidak boleh memfailkan pengeluaran daripada akaun dagangan tertentu, kami menasihati anda untuk menyemak perkara berikut:
- Anda tidak mempunyai permintaan pengeluaran yang tidak dilaksanakan daripada akaun dagangan ini. Mengikut peraturan kami, anda tidak boleh memfailkan kekerapan pengeluaran baharu daripada akaun sementara yang sebelumnya belum dilakukan
- Kata laluan akaun dagangan anda telah ditukar dan anda perlu memasukkannya dalam senarai akaun dagangan untuk mengendalikan akaun dagangan anda dengan lebih lanjut.
Mengikut prosedur deposit mata wang kripto, kami perlu menerima daripada anda jumlah tepat yang dinyatakan dalam permintaan deposit. Sekiranya anda telah menghantar jumlah yang salah sila hubungi pasukan sokongan kami untuk menerima arahan tentang cara untuk meneruskan. Untuk mengelakkan situasi sedemikian, sila semak semua komisen yang mungkin dikenakan untuk pemindahan oleh pihak ketiga. Sebagai contoh, penyedia perkhidmatan pembayaran crypto (seperti Binance atau lain-lain) mungkin mengenakan bayaran tambahan yang boleh mengurangkan jumlah pemindahan.
Sila ambil perhatian juga bahawa pemindahan harus diterima oleh kami dalam tempoh masa yang dinyatakan dalam prosedur deposit. Sekiranya pemasa telah tamat tempoh, sila mulakan semula prosedur deposit atau hubungi pasukan sokongan kami.
Disebabkan oleh keperluan peraturan kami, dana boleh dikeluarkan hanya melalui sistem pembayaran yang digunakan untuk mendepositkannya. Sekiranya anda tidak dapat mengeluarkan dana ke sistem yang anda gunakan untuk mendepositkan, silahubungi pasukan sokongan kami.
Sekiranya anda telah menggunakan beberapa sistem pembayaran untuk membiayai akaun anda, kami berhak meminta anda mengeluarkan dana ke mana-mana sistem pembayaran tersebut mengikut dasar dalaman kami.
Tidak, IFC Markets menerima deposit daripada dan membuat pengeluaran ke akaun pembayaran yang dimiliki oleh pemilik akaun.
Ya, kami menyediakan bahan pendidikan untuk pemula. Bahagian pendidikan laman web kami merangkumi semua asas dagangan dalam pasaran Forex dan CFD, analisis teknikal dan banyak lagi. Juga kami mempunyai beberapa buku pendidikan yang akan berguna untuk pendatang baru. Untuk maklumat lanjut, sila pergi ke buku perdagangan seksyen.
IFC Markets ialah broker STP (Pemprosesan lurus - realisasi automatik transaksi dengan instrumen kewangan). Ini bermakna kami menerima sebut harga daripada pembekal kecairan kami, dan pelanggan terkumpul pesanan dipindahkan ke pasaran, sewajarnya.
Anda boleh melihat butiran skim kami di halaman Model Pelaksanaan Pesanan.
Waktu operasi pejabat belakang: Isn - Jum, 07:00 hingga 19:00 , Sab - Ahad, 06:00 - 14:30(CET)
Untuk menetapkan semula kata laluan anda untuk kabinet laman web, ikuti pautan.
Untuk mendapatkan kata laluan baharu untuk akaun dagangan anda, anda perlu melengkapkan prosedur yang berkaitan melalui kabinet laman web kami. Untuk memulakan prosedur ikutilink dan klik "tiga titik" di penjuru kanan sebelah atas akaun dagangan yang berkaitan.
Lazimnya, kami tidak mewajibkan untuk membenarkan profil anda untuk berdagang dengan kami. Walau bagaimanapun, sehingga profil anda dibenarkan, anda mungkin menghadapi beberapa sekatan dalam menggunakan perkhidmatan kami (cth. sekatan deposit/pengeluaran). Sila ambil perhatian juga, bahawa disebabkan oleh dasar kawal selia AML/KYC, kami mungkin meminta anda untuk membenarkan profil anda pada bila-bila masa mengikut keperluan peraturan.
Anda boleh membenarkan profil anda melalui kabinet laman web kami. Sila layari Halaman Keizinan Profil dan serahkan borang kebenaran.
Secara amnya, jika baki akaun anda menjadi negatif, kami akan mengembalikannya kepada sifar secara automatik. Jika itu tidak berlaku, anda boleh memfailkan permintaan melalui anda kabinet laman web.
Dalam platform dagangan MetaTrader 4 dan 5, pampasan baki negatif dilakukan melalui operasi "kredit", yang menghasilkan ekuiti sifar, tetapi baki anda masih kekal negatif. Sila ambil perhatian, baki negatif itu sendiri tidak menjejaskan aktiviti dagangan anda, kerana anda boleh menggunakan dana "kredit" untuk operasi selanjutnya dalam akaun anda.
ya. Dengan program perkongsian kami, anda boleh mendapat keuntungan daripada merujuk pelanggan kepada IFC Markets, memperoleh komisen untuk setiap tawaran yang ditutup oleh pelanggan anda. Untuk maklumat lanjut, sila, pergi ke kami perkongsian seksyen.
Ya, anda boleh mendapatkan lebih banyak tentang isyarat dagangan yang kami sediakan di halaman isyarat dagangan.